CITROEN

Itt minden CITROENT megtalálsz, még a legújabb CITROEN C3 Picasso-t

CITROEN C3 PICASSO


A Mágikus Doboz, Rodolfo emlékére
A Mágikus Doboz, Rodolfo emlékére

Ezek az egynapos statikus bemutatók általában szörnyűek, fárasztóak, értelmetlenek. Hajnali találkozó a reptéren, felszállás, zsibbadás, leszállás, buszozás, kávé, narancslé aprósütivel. Újabb zsibbadás a világ legkényelmetlenebb sorszékein a végtelenbe nyúló agymosási kísérlet közben a sajtótájékoztatón – a levegőben marketing-bullshit fojtogató szaga terjeng –, aztán körbejárhatunk pár előszériás, rozoga autót. Jön valami látványos, de rendszerint nagy csalódással járó dizájnebéd, aztán busz, minimum két óra ücsörgés a reptéri váróban, zsibbadás és fülpattogás a gépen; végül hangulatos éjszakai vezetés haza, röpke 60 kilométer, hiszen én vidéken lakom.

Hostessek zöld nyakláncban
Hostessek zöld nyakláncban

Mégis habozás nélkül lecsaptam a Citroën egynapos sajtóútjára, amikor megtudtam, hogy megnézhetem közelről a C3 Picassót. Kicsi, szép, ufózöld egyterű – csak ennyi maradt meg az agyamban a hírből, amit júliusban közöltünk, de a hírhez hozzáképzeltem, milyen újításokat, ötleteket is fejleszthetett bele a kis kocsiba a kreativitásáról ismert gyártó. Úgy éreztem, mielőbb látnom kell ezt az újdonságot.

A bemutató előtt bujkáló kocsik
A bemutató előtt bujkáló kocsik

Nagyjából minden úgy zajlott, ahogy az első bekezdésben leírt sablonban megfogalmaztam, de két részlet a szokásosnál sokkal jobbra, emlékezetesebbre sikerült. A sajtótájékoztató például igen látványos volt. Jópofa felvezető filmmel indult, hangulatos zenéket választottak aláfestésnek, és a szöveges rész se volt túl didaktikus.

Veronique
Veronique

Az Oscar-díj átadógálájának szervezői, Orbán Viktor, Citroën: mi a közös bennük? Hát hogy rájöttek: érdekesebb egy előadás, ha párbeszédes formában zajlik. Egy Veronique keresztnevű hölgy (a Citroën kommunikációs főnöke) és egy férfi, akinek a nevét és státusát túl gyorsan ugrasztották tovább a vetítővásznon, megbeszélték, mi a jó ebben a kocsiban.

hirdetés
MoMók és BoBók

Mint minden élőlény az evolúció történetében, a fiatal, sikeres városi, a yuppie is fejlődik, átalakul, új fajok erednek belőle. Így jött létre a MoMo-BoBo páros, az új városi elit két jellemző változata. (Rövid netes kutatással odáig jutottam, hogy a BoBo szó David Brooks, kanadai újságíró, szociológus, politológus találmánya. A MoMóról nem találtam semmit.)

BoBók és MoMók számára
BoBók és MoMók számára

A Citroën szerint a BoBók konzervatívabbak, fekete öltönyben járnak, szigorú időbeosztással élnek, esetenként házasok, de inkább szeretik az agglegényéletet, Rolex órájukat – és iPhone-jukat. A MoMók liberálisabbak, színes ruhákat viselnek, szabadabb kapcsolatban élnek párjukkal, nincs órájuk – és ők is szeretik iPhone-jukat.

Az iPodot és a VW T1-est mindenki szereti; a Citroën azt reméli, a C3 Picassóval is így lesz
Az iPodot és a VW T1-est mindenki szereti; a Citroën azt reméli, a C3 Picassóval is így lesz

Ha jól értettem, a Citroën a C3 Picassót – mint praktikus, ötletes városi kiskocsit – tekinti az autóipar iPhone-jának: akár MoMo, akár BoBo inkább az ember, illetve személyisége bármilyen arányban hordozza a két archetípus jellemvonásait, ez az autó pont megfelel neki.

Alapvetően jó nagy hülyeség az egész, persze, és baromira nehezen alkalmazható a magyar piacra (az életből vett példa: autós újságíró, vidéken él, két kis gyereke van, felesége most GYES-en, különben köztisztviselő, Pestre ingáznak és vályogházban élnek: ő mi? Mi vagyok?!), de szépen végigvitték ezt a vonalat a prezentáción. És lekerekített vonalaival, kockaformájával a C3 Picasso kicsit tényleg emlékeztet az Apple cuccaira.

Rajzoltak a szemünk láttára
Rajzoltak a szemünk láttára

Meg behoztak egy asztalt is, ami mellé leült három fiatal srác (külső dizájn, belső dizájn, anyagok és színek); kicsit rajzolgattak, hogy lássuk, milyen szép formákat vethet pár perc alatt papírra szabad kézzel, akinek ehhez tehetsége van, majd elmondták, mi a jó ebben a kocsiban.

Egy korai skicc
Egy korai skicc

Aztán jött a főnök, Gilles Michel, a Citroën ügyvezetője, aki elmondta, mi a jó ebben a kocsiban. Ja, majd elfelejtettem, közben mutattak egy rövid videót Sébastian Loebbel és navigátorával, Daniel Elenával, akik vezetés közben mondták el, mi a jó ebben a kocsiban.

Miközben bent kucorogtunk a kemény székeken, a bejárat elé osontak a kocsik
Miközben bent kucorogtunk a kemény székeken, a bejárat elé osontak a kocsik

A sajttáj után pedig ráeresztettek minket az autókra, hadd nézzük meg őket jó alaposan, kívül-belül. Menni nem lehetett velük, de beülni, simogatni, nyomkodni, tekergetni a gombokat szabad volt. És most engedjék meg, hogy elmondjam, mi a jó ebben a kocsiban.

hirdetés

Hát hogy jópofa, külméreteihez képest (mindössze 4,08 méter hosszú) nagyon tágas, praktikus, világos és jól átlátható. A legjobb pedig, ha szabad idéznem a sajtóanyagból: „A vezetőhely visszahozza a vezetés fenséges élményét. Ez többek között a páratlan kilátásnak köszönhető, amely valódi fénybuborékká varázsolja a kényelmes, és a külvilágra nyitott utasteret."

Nem forradalmi, de világos és tágas
Nem forradalmi, de világos és tágas

Hogy a C3 Picasso vezetőhelye tényleg visszahozza-e azt a fenséges élményt (bárhol is volt eddig) a statikus bemutató után még nem tudom igazolni, de a kilátás tényleg pazar. Az A-oszlop kettényesése, a magas szélvédő minden konkurensénél átláthatóbb és vidámabb hellyé teszi a kocsi utasterét.

Hátul, magam mögött, kényelmesen. Ilyenkor azért 400 liter alá csökken a raktér
Hátul, magam mögött, kényelmesen. Ilyenkor azért 400 liter alá csökken a raktér

A C3 Picassóval a Citroën tulajdonképpen nem hozott semmi újat az autógyártás történelmébe, csak összekombinált pár eddig is meglévő dolgot. Felfedezte a japán dobozautók (tudják: ScionNissan CubeHonda Element, hogy csak párat említsek) praktikumát; a dobozforma sarkait kicsit meggömbölyítgette, hogy könnyebben lenyelhesse az európai ízlés. Elcsente a Mazdától a karakuri ülésrendszert, így a hátsó ülések tologathatók (koppanásig előretolva 500 liter a csomagtartó térfogata, persze ilyenkor csak láb nélküli utas fér el hátul), de egy mozdulattal be is süllyeszthetők a padlóba, ha nincs rájuk szükség.

A C4-ből jött
A C4-ből jött

A Citroën saját autóiból is átvett ezt-azt: a C4 Picasso osztott A-oszlopát, a C4 átlátszó műszeregységét. Beépített két remek és egy túl kicsi motort: a számos kocsiban bizonyító1,6 literes HDI-t (90 vagy 110 lóerővel) és a BMW-féle 1,6 literes, változó szelepvezérlésű benzinest; no meg ott van még az 1,4-es benzinmotor 95 lóerővel, de ezzel nemigen lesz dinamikus a kocsi.

A legnagyobb innováció: spotlámpás asztalka
A legnagyobb innováció: spotlámpás asztalka

Szétszórtak még pár apró trükköt, – de ezeket már jobbára csak a drága, jól felszerelt változatokban találjuk meg. (Tálca az ülés alatt, tölthető zseblámpa, családfigyelő domború tükör, ilyesmi.) Az egyetlen igazi újdonság, ami feltűnt a kocsiban, hogy az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalka felett van egy kis LED-es spotlámpa, olvasáshoz, éjszakai gyurmázáshoz.

Erre a képre kattintva a sajtófotók galériájába jut
Erre a képre kattintva a sajtófotók galériájába jut

Lehet, hogy nem különösebben forradalmi a C3 Picasso, viszont amit tud, az bőven elég ahhoz, hogy a kategóriában sikerrel indulhasson. Világos belsejével, finom kárpitanyagaival sokkal lakályosabb, mint a konkurensek többsége. És hogy kik ők? A Citroën szerint elég sokan szóba jöhetnek.

A kis konkurensek
A kis konkurensek

A kis egyterűek piaca (autóipari szlengben ez a B2 MPV szegmens) tartalmazza például a Peugeot 1007-et, a Renault Modus-t és Grand Modus-t egyaránt, a Skoda Roomstert, és az Opel Merivát. Ennek a sornak a végére került a C3 Picasso: bár húsz centivel rövidebb, mint a Xsara Picasso, csupán öt milliméterrel rövidebb az első generációs Mégane Scénicnél (pedig ezek a kocsik már egy másik kategória lakói). A Merivánál is hosszabb három milliméterrel, így – amennyire tudom – ő lett kategóriája legnagyobbika.

Nagyobb konkurensek
Nagyobb konkurensek

Mutatós típusjelzés
Mutatós típusjelzés

A C3 Picassót a PSA szlovákiai üzemében, Nagyszombaton gyártják majd, padlólemez-testvérével a 207-es Peugeot-val együtt. Évi 110 ezer darabot terveznek eladni belőle. És annyira fogadkoztak, hogy vége a szétesős korszaknak, ez a Citroën minőségi etalon lesz majd, hogy már-már el is hittem. Ha pedig tényleg így lesz, és az ára is versenyképes lesz mondjuk a Meriváéval, akkor a kis Varázsdoboz remek tagja lehet az egy-két gyerekes családoknak sok-sok éven át.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 1
Heti: 18
Havi: 11
Össz.: 11 618

Látogatottság növelés
Oldal: CITROEN C3 PICASSO
CITROEN - © 2008 - 2024 - citroen.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »